Gratis startersplan!

• Lotte

Hallo allemaal,

Samen met twee andere 4dejaars studenten bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen ben ik op zoek naar startende ondernemers die onze hulp kunnen gebruiken. Voor een opdracht moeten wij namelijk een startersplan of ondernemingsplan schrijven. We hebben hiervoor ongeveer een semester (6 maanden) tot onze beschikking. Het type bedrijf is voor ons onbelangrijk, als het maar gaat om serieuze plannen die met enthousiasme worden aangereikt. De voorkeur gaat uit naar serieuze mensen in de noordelijke provincies van Nederland.

• Natural Looks

Kunnen jullie dat ook voor januari klaar hebben?

Ik heb wel een leuke opdracht!

Laat maar even weten!

Groetjes

Karin

• Peter Julien

Beste Lotte,

Blij verrast zag ik jullie oproep op het prikbord. Sinds een een maand ben ik serieus bezig met de voorbereidingen van mijn eigen ijssalon. Zoals je waarschijnlijk wel weet zijn dit er nogal al wat. Genoeg plannen, maar er moet natuurlijk ook het e.e.a op papier gezet worden. Op zich lukt het best aardig, maar waar ik nu eigenlijk de hele tijd tegen aan zit te hikken is dat ondernemersplan. Daarom was ik echt blij verrast. Als we elkaar zo toch kunnen helpen….?

Ik weet dat jullie voorkeur uitgaat naar iemand uit het noorden, maar ik hoop dat de afstand niet een al te grote hindernis is. Daar moet toch best uit te komen zijn?

Graag hoor ik van jullie of dit interessant genoeg is en of we een keer wat ideeen kunnen uitwisselen.

m.v.gr.

Peter Julien

st_tropez_julien@hotmail.com

• 100%Ondernemer

Beste Peter,

het is niet verstandig om je ondernemersplan door een ander uit te laten voeren. Het plan moet jouw visie weergeven. Door het onderzoeken van dingen, bellen e.d. en het uiteindelijk schrijven van een plan kom je steeds meer dingen tegen die belangrijk voor je zijn.

Zeker voor een ijssalon, daar stellen ze nogal wat eisen aan qua diploma's en hygiëne. Laat je eventueel inschrijven bij Koninklik Horeca Nederland, daar kun je je inschrijven voor jou branch. In dit geval de ijsbranche. Je krijgt een consulent en je kunt op huhun website als ingeschreven bij allerlei info komen.

Verwerk ook dingen als wat te doen bij Brand, inbraak, verzekeringen, je ouwe dag, huur of koop pand. Contracten, personeelsbeleid, inxchrijvingen Kamer v K., belastingdienst, gemeente, provincie, leges, precariorecht en nog veel, veel ,veel meer.

Je kunt bij elke bank een standaard plan halen dat jezelf weer kunt uitwerken. Voordat je naar de bank gaat met je uiteindelijke plannen, ga eerst langs bij Kamer van Koophandel. Zij lezen het dan eerst door en controleren. Je kunt maar 1 keer een eerste indruk maken bij de bank!

Absoluut zelf schrijven, je komt je zelf tegen wanneer je dat niet doet.

Het ondernemersplan is niet iets dat je 1 keer schrijft, het is een leidraad voor hoe jij je bedrijf gaat runnen. Verstandig is om jaarlijks deze plannen te bekijken en desnoods aan te passen.

• kouwenberg.J

wie, wat wanneer, en hoe kan iemand me daar aan/bij helpen.

groeten Jos

• s.almanzouri

ik wil graag een kopie van het startersplan

• arie

koerier internationaal