Is het mogelijk om toch een lening te krijgen bij een bank als je helemaal geen starterskapitaal hebt ?
Ik weet vrij zeker dat je geen geld krijgt. Misschien als je voldoende (dus 3 x de waarde van het geld dat je nodig hebt) onderpand bezit en een vreselijk goed plan hebt.
Maar na 17 jaar dealen met banken zeg ik je dat ze jou absoluut niet willen helpen als er ook maar een mm risico voor ze inzit.
Als die mooie advertenties van banken zijn allemaal leugens. Banken handelen uitsluitend vanuit een machtspositie en hebben totaal geen verstand van zaken doen zoals een ondernemer dat heeft. Groothandelaren in zekerheden noem ik ze altijd maar.
Ik hoop dat je wat voor elkaar krijgt, maar ik ben niet optimistisch vanuit mijn ervaring.
Alex
Onzin. Het ligt aan het totale plan. Ik ken genoeg ondernemers die zonder eigen kapitaal konden starten. Zij hadden totaal geen problemen bij de bank. Het ligt niet alleen aan het bedrijfsplan dat men moet indienen maar ook aan het voorkomen van de ondernemer. Men kijkt niet aalleen naar opleiding en werkervaring maar ook naar de persoonlijkheid.
Een plan kan goed zijn maar als de persoon niet overkomt als ondernemer zal men toch nee zeggen.
Meestal hanteert de regel van 20% voor een ‘gewone’onderneming en 35% voor een horecaonderneming. Maar er valt zeker te praten wanneer dit geld er niet is, zeker wanneer u een object aankoopt.
Het is mij ook gelukt en ik praat niet over een lullig bedrag.
Als je geen staterskapitaal heb en toch startkapitaal nodig heb kun je daarvoor ook naar de gemeente waarin je woont gaan. Indien je een goed doordacht ondernemersplan kunt overleggen kun je in aanmerking komen voor een BBZ startkapitaal. En de gemeente is een stuk handelbare dan een bank die alleen op winst belust is.
Hallo,
Zoals “ondernemer†ook gezegd heeft kan ik ook een paar mensen die zonder startkapitaal een lening bij de bank hebben gekregen…
1 van die mensen ben ik ook, zonder kapitaal toch aan lening gekregen! Hoe? Een goed ondernemersplan schrijven en creatief zijn!
En net zoals “ondernemer†heb ik echt niet voor lullige bedragen!
Ga gewoon eens na een bank met een goed plan en wie weet!
groetjes
Altijd positief blijven! Als je een goed geschreven plan hebt en daar een zeer goede presentatie over kan houden heb je de helft al gewonnen maar blijf jezelf. De bank zal meer naar jou kijken dan naar het plan. Natuurlijk draait het om het plan maar ze willen zeker weten dat jij dat kan, dat halen zij meer uit jouw persoonlijkheid.
Zorg dat je goed beslagen ten ijs komt en weet wat je wilt gaan vertellen. Maak een lijstje met vragen die jij vewacht zodat je daar al een antwoord op weet.
Oefen desnoods eens met iemand in je omgeving.
Succes!
Hallo
Toch wilde ik even reageren. U praat over een groot bedrag,ik over een klein bedrag,en zelfs dat krijg ik niet voor elkaar. Zowel niet bij een bank,omdat ik een codering heb,die voor 4jaar geleden is geweest,en ik nu op dit moment een ww ontvang en zelfs met hun niet lukt. Ik heb alles al voor elkaar zowel onderzoek,ondernemersplan,boekhouder,mensen die willen helpen,een goed doorzettingvermogen,goede motivatie en nog is het niet goed genoeg,ondanks alle mooie praatjes van banken en instanties qua bkr-codering en uitkering. Ik ben blij dat het voor u wel is gelukt,maar voor mij telt dit helaas niet. Maar hoe dan ook zal het mij gaan lukken,al weet ik nu nog niet hoe.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?