Niet betalende klant

• Eliza

Dag allemaal,

Ik heb nu na 4 jaar ondernemen voor het eerst te maken met een klant die niet betaalt. Ik heb meerdere malen contact met ze gehad, ze een herinnering gestuurd en opnieuw contact met ze gehad, maar er komt geen duidelijk antwoord waarom er nog niet is betaald en wanneer er dan wel betaald gaat worden. De toezegging na het sturen van de herinnering was dat ze op 10 december zouden betalen. Ik wil nu dus een aanmaning gaan sturen, met daarop de tekst dat als ze nu niet snel betalen, ik wettelijke rente ga rekenen. Is dat de juiste procedure? Of moet ik nu al rente gaan berekenen? En wat is die wettelijke rente als mijn klant in Engeland zit?

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Groetjes,

Eliza

• Karl

Ik stuur eerst een herinnering aangetekend, en daarna een aanmaning aangetekend met de nodige kosten en rente. Dit heb ik allemaal opgenomen in mijn leveringsvoorwaarden.

Als ze dan nog niet betalen heb ik buiten een incassoburo nog een leuk idee wat zeer goed werkt.

Anders mail mij maar even

• Annette

vertel dat leuke idee eens Karl! *D

• Karl

je hebt mail

• Eliza

Dag Karl,

Bedankt voor je reactie, ik heb je net een mailtje gestuurd.

Groeten,

Eliza

• Annette

gelezen! :) Bedankt voor de suggestie.

• Karl

Geen dank , bij mij heeft het geholpen :), hij zal zich wel 2 keer bedenken om nog eens iets zo te kopen. Trouwens credit krijgt hij niet meer bij mij.

• Martin

Ehm Karl ik ben tamelijk nieuwsgierig wat dat voor alternatieve oplossing is. Kan je dit ‘grote geheim’;-) ook met mij delen:-).

Martin

• wim

Karl,

Ik bwn ook wel benieuwd naar jouw speciale methode, mail mij het ook maar door.

Wim

• wim

Karl,

Bedankt voor het idee. Tis een paardenmiddel, maar niet betalen is ook misdag.

Wim