in loondienst en daarnaast zelfstandig ondernemer...

• rudi

Of tewel…je wordt niet gehinderd door kennis. Vindt dat je het geweldig doet. Prima…. maar ik zou niet al te veel die kennis op prikborden plaatsen.

Gegroet

• rudi

Op een prikbord kun je in ieder geval verwachten dat antwoorden met onkunde en lichtzinnigheid gecorrigeerd worden. Ik dacht dat tussen de regels door mijn antwoord wel duidelijk was…maar goed.

Met name over de fiscale en daar aan ten grondslag liggende administratieve zaken ….ga een fiscaal deskundige raadplegen!!

Even zoeken… ze zijn vaak heel duur , maar er zijn ook zeer betaalbare. Een goede verdient zich vele malen terug, geeft zekerheid en rust in de onderneming

• rudi

En de site die Wim noemt is echt zo rot als een mispel….als je nu praat over verkeerde informatie, verwijzen naar deskundigen en daarmee veel te dure adviezen e.d……dan moet je daar zijn !

• wim

Deze site is heel groot en er staat veel informatie op, over alle facetten van het ondernemen en niet alleen het fiscaal/boekhoudkundig. Gezien die hoeveelheid kun je nooit een een dergelijk oordeel geven zoals je nu gegeven hebt (“zo rot als een mispel”). Het getuigt voor mij van weinig professionaliteit en dat vind ik jammer.

Overigens: De KvK en de Belastingdienst denkt hier anders over.

En daar wil ik het bij laten en geef gehoor aan de oproep van Danielle.

Wim

• rudi

Ik beperk me tot het belastingtechnische en administratieve….dat is gewoon heeeeeel erg slecht. Als jij iets ander vindt, gebruik het dan maar. ik weet gelukkig wel beter.

• Ad de Beer

Rudi,

Ik heb geen verstand van geld, fiscus en administratie, dat geef ik meteen toe, daarom laat ik mijn administratie aan het einde van het jaar ook over aan een boekhouder die voor een paar honderd euro balansen, winst- en verliesrekeningen en belastingstukken opmaakt.

Ik heb wel verstand van organisaties en mensen en ik kan in dat kader jou een gratis advies geven. Raadpleeg eens een counseler of therapeut. Tja, het kost meer dan een paar honderd euro, maar de kans dat je straks toch die open-hart operatie nodig hebt (die ik niet uit zal voeren, ondanks mijn medische achterhgrond) is erg aanwezig.

Neem een tabletje valium, dat helpt echt.

En, roepen dat anderen niet deskundig zijn, zegt weinig over je eigen deskundigheid. Het enige wat ik nu weet is dat je gewoon een slechte adviseur bent en ik nooit mijn administratie bij jou zal laten voeren.

• rudi

tjonge/tjonge/tjonge……begrijpend lezen gaat je ook goed af

• Danielle

Kan er bij jou ook maar 1 goed woord gezegt worden? Je hebt alleen nog maar commentaar gehad op iedereen en alles. Niemand is perfect. En dit is een prikbord waar vragen gesteld mogen en kunnen worden. En niet te vergeten, we wonen in een vrij land. Iedereen heeft het recht om zijn mening te mogen geven. Maar je hoeft elkaar niet af te gaan kraken.

• rudi

Klopt helemaal. En als je eens een beetje rond zou kijken op meerdere prikborden weet je dat ik, op datgene wat jij graag wil, mijn sporen wel verdiend heb. Kijk eens op adminstratie en kijk een bij belasting. Je zult dan zien dat ik al een jaar of 5 iedereen belangeloos en gratis help. Dat ik niet te beroerd ben op eigen kosten vele honderden kilometers te rijden..ik dat doe. Dat ik erg vaak 24 uur per dag achter mijn computer zit om iedereen te helpen.

Lees even verder…lees de berichten hier nog eens door.

Excuses accepted

• JanvL

Elkaar af kunnen kraken is elementair voor een vrij land. als dat niet zou kunnen, is er sprake van censuur. Dat je zoiets simpels niet begrijpt?!