eigen winkel starten

  • Anita

    Hallo mensen,

    ik ben van plan mijn eigen bedrijf te starten op korte termijn. ik wil dameskleding verkopen.

    kan iemand mij helpen aan inkoopadressen, gemiddelde prijzen en berekening van de verkoopprijs?

    handige tips betreft een eigen onderneming zijn altijd welkom

  • Karl

    Beste Anita

    Je weet al dat je een eigen zaak wilt beginnen??? welke kleding ben je wel al uit ? kinder, dames, heren , nieuwe, tweedehands , merk of merkloos ???

    Zelf al op onderzoek uit geweest ??? of hier vragen en beginnen , was dat het idee???

    Zo werkt het niet, Als aanstaande ondernemer zul je toch echt zelf zaken moeten regelen. Ook mijn vrouw is net begonnen met een eigen zaak in kleding.

    Een jaar geleden is ze begonnen met het uitzoeken van zaken, het vinden van leveranciers, daarbij geholpen door de KVK, Google en eigen onderzoek . Zie daar , gevonden .

    Als ondernemer wordt je niets in de schoot geworpen, zoeken , zoeken , zoeken

    Het even starten op korte termijn, werkt niet

  • Pascal

    Beste Anita,

    de kvk heeft ons bijna niet geholpen of teminste niet iets waar wij wat aan hadden.

    Hebben sinds 1 jan van dit jaar onze eigen dames en kinderkleding winkel geopend op een a1 locatie, erg spannend dus maar met onze eigen vele zoekwerk vooraf heeft nu toch zn vruchten afgeworpen. Deze winkel draait goed en hebben afgelopen week getekend voor onze 2e winkel.

    Kortom je zult heeeeeeel veel zelf moeten uitzoeken, is niet moeilijk! Google kan je hierbij goed helpen!

    groet, Pascal

  • Gianni Taranto

    Misschien een wat late reactie. Maar er zijn wel wat dingen die je van tevoren moet doen.

    Je zult ook eerst een ondernemingsplan moeten maken, wil je bijvoorbeeld bij een bank aan willen kloppen.

    Verder is het natuurlijk ook voor jezelf erg handig.

    Ook zou ik voor mezelf nog wat andere dinge op papier zetten zodat je een compleet plan hebt van wat je precies wilt. (Denk aan doelgroep, winkelformule, locatie enz.)

    Gr. Gianni

  • rudi

    Bij de meeste programmatuur ( KVK, ABN, Rabo) voor Ondernemingsplannen komen die vraagstukken ook aan de orde, overigens. Vaak tot in het vervelens toe.

    Een goede oefening om je voor te bereiden en ook een goed financieel onderbouwd geheel te krijgen. Want da's werkelijk een lastige klus

  • anna

    hoi,

    heb je al een winkel geopend?

    ik heb erg leuke spullen terwaarde 40 000! dus we kunnen het samen doen, je zorgt voor een pand en ik voor de goederen en we delen de winst

  • Marian

    Hallo Anita.

    Mijn ouders hebben vroeger een winkel gehad en ik werk momenteel in de wereldwinkel.

    Als je beurzen bezoekt, kun je aan adressen van leveranciers komen. Deze mensen

    staan immers op de beurzen.

    En misschien krijg je daar meer informatie van adressen en andere info.

    Je kunt ook eens bij een zaakje binnenlopen waar ze lekker relaxed zijn en je wat meer

    kunnen vertellen.

    De prijzen worden vaak zo berekend: inkoopprijs x2 of zelfs 2.2

    Dit ligt aan de onkosten die je moet maken. Je kunt na verloop van tijd altijd nog zakken

    of stijgen met je prijzen.

    Volgens mij kun je het beste niet te hoog beginnen, dan trek je wat meer klanten.

    Alhoewel je ook niet TE LAAG moet gaan zitten, dan denkt men dat de kwaliteit niet

    zo goed is.

    Ik heb ook al vaak gedacht een zaak te beginnen, maar er komt zoveel bij kijken.

    De boekhouding, de inkoop, beurzen. Als je slim bent laat je de inkoopartikelen met de

    post komen.

    Heel veel succes, Marian.

  • AnneDress Breda

    Hallo Anita,

    Kijk eens op de site www.annedress.nl om een eigen jurkenwinkel te beginnen op franchise basis.

    Er is een goed begeleidingsplan.

    mvrgrt.

    Thomas

  • Lieke

    En is het inmiddels gelukt? Ik zit er namelijk ook aan te denken..

  • Fabienne

    hallo,

    Mijn vriendin en ik willen graag een klein winkeltje beginnen.

    Hebben jullie misschien informatie voor ons.:S