waarom is er in Amerika een wet dat je voor zelfbescherming een wapen mag hebben en ik nederland niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.5K

Het beste antwoord

Dat is puur een verschil in cultuur. In Amerika heb je meer (georganiseerde) misdaad dan in Nederland, maar door deze wet kunnen veel beginnende criminelen een wapen bemachtigen.

Hierdoor streeft deze eigenlijk zijn doel voorbij, en in mijn optiek is deze wet daardoor in Nederland niet aanwezig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit heeft te maken met de geschiedenis van het land. Het staat zelfs in de grondwet. Het is zelfs hun tweede grondrecht na het recht op vrije meningsuiting. Waar wij vinden dat wapens een bedreiging vormen vinden de Amerikanen dat wapens je veiligheid waarborgen. Een wapen voor een Amerikaan is vrij normaal om te hebben en de meeste zien het als hun recht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook in Amerika mag men geen wapens hebben ter zelfverdediging, ze mogen daar vuurwapens gebruiken ter zelfverdediging.

In Amerika is elkeen gerechtigd een vuurwapen te dragen er zijn wel uitzonderingen, bepaalde steden hebben een verbod tot het dragen van een wapen en criminelen met een bepaalde straf mogen geen wapen bezitten.

Dus elkeen mag een vuurwapen hebben.

Ter zelfverdediging en ter verdediging van hun goederen mag een Amerikaan het wapen dat zij ter beschikking hebben gebruiken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Excuus een beetje vergeten:

Als jij een wapenvergunning en een vuurwapen hebt mag jij ter verdediging van jezelf ook dat vuurwapen gebruiken als jou bedreiger ook een vuurwapen heeft en duidelijk de intentie heeft om het te gebruiken.