Over boekhouders gesproken....

  • Annette

    Wat is een kleine, startende, onderneming gemiddeld op jaarbasis kwijt aan een boekhouder? (ik doe het nu zelf, maar mijn hobby is het niet en zal het ook niet worden…) ;-)

  • Gerold Koster

    Loesje,

    Het tarief waarvoor een boekhouder voor je onderneming aan de slag kan, kan ontzettend variëren.De ene kleine onderneming is de ander niet.Het spreekt voor zich dat een boekhouding die in de bekende “schoenendoos” wordt aangeleverd, meer kost als een boekhouding waarbij een ondernemer alles keurig heeft gesorteerd en vastgelegd.

    Een indicatie voor een tarief voor eenmanszaak(zonder personeel) ligt tussen

    de € 125 en € 375 per kwartaal.(inclusief het samenstellen van de jaarrekening)

    Groet,

    Gerold

    kostergg@xs4all.nl

  • Annette

    Bedankt voor je reactie. :)

  • Nanda

    je hebt weer pb ;)

  • p. wouters

    Nou, als je nog een goede boekhouder nodig hebt voor een goede prijs-/kwaliteitverhouding weet ik er nog wel een paar. Kosten zijn ca. € 250,- per maand, incl. opmaken van de jaarrekening.

  • karl

    250 euro per maand voor een “ kleine, startende, onderneming ” ?

  • Annette

    Kolere, (sorry) weet je hoeveel kinderboekjes ik daarvoor moet verkopen? 3000 euro per jaar voor een eenmanszaakje (webshop) die net 3 maanden in de lucht is???

    *hap lucht neemt*

    Bedankt voor het aanbod…. :)

  • Adm. kantoor PABa

    Ik ben eigenaar van een administratiekantoor. Ik heb vele kleine zelfstandigen als klant. Ik reken 65,- per uur en je ben gemiddeld voor een webshop tussen de 500,- en 1000,- per jaar kwijt voor je boekhouding incl. jaarcijfers.

    Ton

  • Annette

    Kijk, dat klinkt al een stuk interessanter! :)

  • karl

    Ja meer ben ik ook niet kwiijt incl btw aangiftes