Finovion / Cijfermeester

  • karel

    Finovion die sindskort gevestigd is in Voerendaal is een kantoor waar je niet je administratie wilt laten doen.

    Als ZZP-er ben je niet echt een financiele bron, eerder een ergernis.

    Ze doen de aangiftes niet op tijd als je ze daar zelf niet van op de hoogte brengt.

    Ze laten je vreemde facturen betalen onder pressie.

    Ik moest voor de IB2009 ff snel 420 euro betalen omdat ik in 2008 slechts een half jaar lid was.

    Dit geven ze me 2 dagen voor het verstrijken van het uitstel door.

    Ik moest wel akkoord gaan met het betalen van die factuur, omdat ik anders nog een vervelendere partij, nl de belastingdienst op mijn nek krijg.

    Niet netjes van Finovion.

    Het vast maandbedrag is bedriegerij.

    Ze gaan dat gewoon verhogen wanneer ze vinden dat je meer administratie krijgt.

    Dat is wel fideel maar dan moet je dat niet met terugwerkende kracht van 10 maanden laten ingaan.

    Blijf weg bij dit administratie kantoor.

    Finovion gevestigd in Voerendaal is voor mij een nare ervaring geweest.

  • Geranimo

    Ik heb met beide bedrijven ervaring opgedaan, als je meer wilt weten

    Hebben we na je email telefonisch contact…

    Mvg Geranimo

  • John Guttink

    Ik ben ZZp-er en klant van Finovion (waarschijnlijk niet lang meer). Behalve dat ze maandelijks geld van mijn rekening halen, hoor of zie ik nooit iets van die lui. Belastingaangifte? Oops, vergeten. Jaarrekening? We zitten nu medio september en ik heb nog geen idee hoeveel ik vorig jaar verdiend heb. Als je ze niet belt en regelmatig lastig valt gebeurt er helemaal niets. Wat te denken van: “We hebben uw papieren niet meer, kunt u al uw bankmutaties nogmaals opvragen en doorsturen?” Kan natuurlijk aan het betreffende filiaal liggen, deze zit in de Spaanse Polder, Rotterdam.

  • Mandy

    Nou Karel, ik kan me inderdaad voorstellen dat als je achter je eigen aangiften moet aanrennen dat dit niet erg prettig is. Ik kan je zeggen, mijn vriend is klant bij Finovion Maastricht en betaald zijn maandbedrag. Hier krijgt hij toch echt alles voor gedaan. En dit kantoor van Finovion heeft aangegeven niet uit te komen met het maandbedrag ten opzichte van onze administratie dar er een verhoging bij komt. Maar ja, dat is ook wel logisch, er is wel beloofd dat dit ruimschoots van te voren besproken dient te worden. Ik denk dat Finovion zich wel aan de gemaakte afspraken houdt. Weet je, ik zou als ik jou was een klacht indienen bij het hoofdkantoor, Karel…..

  • de Boer

    Cijfermeester daar moet je wezen. Een kennis van mij heeft haar administratie laten doen bij Cijfermeester Zeist. Wat gebeurd? Cijfermeester Zeist is zelf ook een gelijksoortig bedrijf gestart als van haar cliente. En wat zien we op www.kijknouis.nl? Van de site grotendeels een kopie gemaakt van haar cliente en de administratie gebruikt als leidraad om zelf in te kopen en meer.

    Nee doe mij maar Cijfermeester…..

    E. de Boer

  • Karel

    Hoi Mandy,

    Bedankt voor je advies.

    Uiteraard heb ik het hoofdkantoor benaderd.

    Het hoofdkantoor vond het destijds ook een vreemde zaak.

    Overigens is het inderdaad normaal dat de tarieven stijgen, maar toch niet met een terugwerkende kracht van een jaar.

    Inmiddels heb ik de rechtzaak hierover verloren, ik had ook geen advocaat in de armen genomen, voor mij was dit overduidelijk dat Finovion er naast zat.

    De rechter heeft anders beslist.

    Voor mij nooit geen Finovion meer.

    Ik heb nooit geen persoonlijk advies gekregen, moest altijd achter alles aan rennen.

    Uitstel werd niet tijdig aangevraagd.

    Kortom, er zijn legio goede administratiekantoren, daar betaal ik wel meer, maar ik heb geen zorgen.

    Het is niet dat ik voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten, maar Finovion deed me de aanbieding, wat achteraf niet waar was, want ik moest toch bijbetalen.

    Wat Finovion ook doet is voor ieder bonnetje dat hij moet boeken, daar vraagt ie 1,50 euro voor.

    Soms heeft het dan geen zin om een bonnetje te boeken, maar dat zegt ie me pas1,5 jaar later…

    U zijt gewaarschuwd.

  • Ron Heeren

    Ben zeer benieuwd naar de ervaringen met deze franchiseformules ben nml geinteresseerd om franchisenemer te worden

    Alvast dank

    Groet,

    Ron

  • Sander

    Informatie over franchiseformules kun je aanvragen bij de NFV (www.nfv.nl) maar ook via bijvoorbeeld www.denationalefranchisegids.nl

    Wanneer je je wat beter hebt georiënteerd zou ik altijd informeren bij een franchisenemer. De vestigingen staan bij Cijfermeester bijvoorbeeld gewoon op de site met contactgegevens.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Vlaanderen

  • Hans

    Hallo Ron,

    Heb je al een keuze gemaakt? Ik ben ook aan het zoeken/orienteren.

    Hans